خرید خودرو در قبرس شمالی انواع پلاک خودرو در قبرس شمالی و نکاتی که باید بدانید
نوشته شده توسط : نت نیوز


خرید ماشین در قبرس شمالی برای همه کسانی که در این جزیره زیبا زندگی می کنند یک امر ضروری است. در قبرس شمالی، حمل و نقل عمومی به خوبی توسعه نیافته است. به همین دلیل افرادی که در این جزیره زندگی می کنند دوست دارند از ماشین شخصی خود برای تردد در جزیره استفاده کنند. اگر قصد دارید به قبرس شمالی بروید یا در این جزیره زندگی کنید، باید به فکر خرید ماشین شخصی خود باشید. زیرا بدون ماشین نمی توانید بسیاری از کارهای روزانه خود را انجام دهید. هلدینگ عقاب سفید در این مقاله به طور کامل به خرید خودرو در قبرس شمالی، شرایط خرید و فروش، محبوب ترین خودروها و انواع پلاک در قبرس شمالی پرداخته است. همچنین برای خرید خودرو در قبرس شمالی می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

یکی از مزیت های خرید خودرو در قبرس قیمت پایین آن نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی است. برای گردشگران و مهاجرانی که می خواهند برای مدت طولانی در این کشور بمانند، خرید ماشین می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد زیرا هزینه اجاره ماشین برای مدت طولانی گاهی اوقات بیشتر است.

همچنین خرید خودرو در قبرس امکان دسترسی آسان به مناطق دورافتاده و توریستی این کشور را فراهم می کند. بیشتر جاذبه های قبرس در مناطقی واقع شده اند که بدون ماشین شخصی به راحتی قابل دسترسی نیستند. با خرید خودرو می توانید به راحتی از این مناطق دیدن کنید و از این کشور لذت بیشتری ببرید.

اما هنگام خرید خودرو در قبرس باید به چند نکته توجه کنید. اولین نکته این است که باید از یک فروشنده معتبر خرید کنید. قبل از خرید بهتر است تحقیقات لازم را انجام داده و بازار را بررسی کنید تا از بهترین قیمت ها و شرایط خرید بهره مند شوید.

همچنین باید دقت کنید خودرویی که خریداری می کنید سالم بوده و مشکل فنی نداشته باشد. برای این منظور می توانید یک کارگاه معتبر برای بررسی وضعیت خودرو انتخاب کنید.

در نهایت، باید مسائل مالی را در نظر بگیرید. اگر توریست هستید، باید مطمئن شوید که می توانید از پس هزینه های مربوط به خرید خودرو برآیید. هزینه خرید شامل قیمت خودرو، مالیات، بیمه و سایر هزینه های خرید می باشد. بنابراین بررسی دقیق هزینه های مربوط به خرید خودرو در قبرس بسیار مهم است.

در نتیجه خرید خودرو در قبرس می تواند یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به نقاط زیبای این کشور باشد. اما برای خرید بهترین خودرو با بهترین شرایط باید به نکات مهمی که در این مقاله اشاره شد توجه کرد.

خرید و فروش خودرو در قبرس شمالی

در کل 2 مدل خودرو در قبرس شمالی خرید و فروش می شود. مدل ماشین بدون کیلومتر و خشک است، مدل هم سال است و معمولا از نمایندگی ها خریداری می شود. به عنوان مثال می توان به ماشین صفر قبرسی اشاره کرد، به این معنی که این خودروها در کشور دیگری، معمولاً ژاپن یا انگلیس، استفاده شده اند، وقتی به قبرس آورده می شوند، برای اولین بار شماره گذاری می شوند. بنابراین باید در هنگام خرید مراقب باشید و به تفاوت این دو خودرو توجه کنید.

قوانین خرید و فروش خودرو در قبرس شمالی

اگر در حال خرید یا فروش خودرو در قبرس هستید، باید سند انتقال مالکیت را برای خرید یا فروش آن به مالک جدید ترتیب دهید. برای انتقال خودرو به مالک جدید، اولین کاری که مالک جدید باید انجام دهد این است که بیمه خودرو را به نام او تنظیم کند. پس از پذیرش این سیاست، مالک جدید TOM9 را دریافت خواهد کرد.

برای تعویض خودرو باید فرم TOM9 تکمیل شود. فرم تکمیل شده را باید شخصا یا از طریق نماینده به «اداره حمل و نقل جاده ای» یا «مرکز خدمات شهروندی» ببرید. شما باید مدارکی مانند ثبت نام خودرو و گواهی بیمه معتبر برای مالک فعلی داشته باشید. افسر تأیید کننده برای تأیید امضای فروشنده و خریدار هزینه ای دریافت می کند. اما در صورت حضور هر دو طرف و داشتن مدارک هویتی، تاییدیه توسط یکی از افسران آنها در اداره حمل و نقل جاده ای با مرکز خدمات شهروندی انجام می شود. شرکت های زیادی هستند که همه کارها را برای شما انجام می دهند. قبل از رانندگی خودرو باید بیمه شود. لازم به ذکر است که هزینه بیمه خودرو در قبرس نسبت به سایر کشورهای اروپایی نسبتاً پایین است. یکی از دلایل آن این است که به دلیل امنیت بالای کشور، نرخ سرقت خودرو پایین است.

مدارک مورد نیاز برای خرید خودرو در قبرس شمالی

برخی از مدارک مورد نیاز برای خرید خودرو در قبرس شمالی به شرح زیر است: euromy.info



پاسپورت: برای خرید خودرو در قبرس شمالی باید پاسپورت معتبر داشته باشید. این پاسپورت باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.

اثبات هویت: برای ثبت خودرو به نام خود باید مدرکی مانند کارت ملی، شناسنامه یا شناسنامه داشته باشید.

گواهینامه رانندگی: برای ثبت خودرو به نام خود در قبرس شمالی، باید گواهینامه رانندگی معتبر داشته باشید. این مجوز باید معتبر و دارای اعتبار کافی باشد. برای دریافت گواهینامه قبرس شمالی با کارشناسان مجرب عقاب سفید تماس بگیرید.

بیمه خودرو: برای ثبت نام خودرو به نام خود در قبرس شمالی، باید بیمه خودرو داشته باشید. شما می توانید بیمه خودرو را در قبرس شمالی خریداری کنید.

اسناد مالی: باید بتوانید هزینه خرید خودرو را پرداخت کنید. بنابراین، برخی از فروشندگان ممکن است از شما اسناد مالی مانند صورت حساب بانکی یا سایر اطلاعات مالی را درخواست کنند.

گواهی مالکیت: در صورت خرید خودروی ثبت نامی، باید گواهی مالکیت معتبر از فروشنده داشته باشید.

گواهی فنی: اگر خودرویی را خریداری می کنید که قبلاً ثبت نام شده است، باید گواهی فنی معتبر از فروشنده دریافت کنید.

مدارک واردات: اگر خودرویی را از خارج از قبرس شمالی وارد کرده اید، باید مدارک واردات خود را به همراه داشته باشید.

لطفا توجه داشته باشید که برخی از نمایندگی های خودرو در قبرس شمالی ممکن است مدارک دیگری را از شما بخواهند. پس بهتر است با نمایندگی انتخابی خود تماس بگیرید و مطمئن شوید که تمام مدارک لازم برای خرید خودرو را دارید.

قیمت خودرو در قبرس شمالی

با توجه به جدایی سیاسی قبرس، بازار خودرو قبرس به دو قسمت تقسیم شده است که قسمت جنوبی آن تحت کنترل جمهوری قبرس و قسمت شمالی که تحت کنترل جمهوری ترکیه است. در اینجا به بررسی قیمت خودرو در قبرس شمالی می پردازیم.

در قبرس شمالی، قیمت خودرو به طور کلی کمتر از قبرس جنوبی است. البته قیمت خودروها با توجه به نوع و سال ساخت متفاوت است. به عنوان مثال، یک ماشین جدید و سالم در قبرس شمالی می تواند 50٪ ارزان تر از قیمت آن در قبرس جنوبی باشد.

به طور کلی قیمت خودروهای دست دوم در قبرس شمالی متفاوت است و به عوامل مختلفی از جمله سال ساخت، مدل، مسافت پیموده شده و وضعیت فنی خودرو بستگی دارد. به عنوان مثال، یک خودروی مدل جدید در شرایط خوب در قبرس شمالی می‌تواند حدود 12000 پوند به بالا فروخته شود، در حالی که یک خودروی دست دوم با سال ساخت قدیمی‌تر و شرایط فنی پایین‌تر می‌تواند با قیمت پایین‌تری به فروش برسد.

اما برای خرید خودرو در قبرس شمالی بهتر است با بررسی دقیق بازار قیمت ها و شرایط مختلف خرید را بررسی کنید و یاد بگیرید که بهترین خودرو را با بهترین قیمت خریداری کنید. همچنین قبل از خرید بهتر است خودرو را برای معاینه فنی به تعمیرگاه معتبر ارسال کنید تا از وضعیت فنی آن اطمینان حاصل شود.

آژانس های خرید خودرو در قبرس شمالی

خوشبختانه مزیت خرید خودرو در قبرس شمالی این است که می توانید آن را مستقیماً از نمایندگی خریداری کنید. نمایندگی های مختلفی در این جزیره وجود دارد. در نتیجه می توانید مارک وسیله نقلیه مورد نظر خود را مستقیماً از فروشنده خریداری کنید. تویوتا، نیسان، فولکس واگن، فیات، هیوندای و مرسدس بنز همگی نمایندگانی در این جزیره دارند. البته این نمایندگی خودروهای صفر کیلومتر می فروشد. بنابراین، اگر به دنبال خرید خودروی دست دوم در قبرس شمالی هستید، می توانید خودروی مورد نظر خود را به غیر از خریدار از طریق یک شرکت خصوصی، پیدا کرده و خریداری کنید.

محبوب ترین خودروها در قبرس شمالی

برای اینکه بتوانید بهترین استفاده را از خرید خودرو در قبرس شمالی ببرید، باید با محبوب ترین خودروهای قبرس شمالی آشنا شوید. یکی از دلایلی که باعث محبوبیت این خودرو در قبرس شمالی شده است، یافتن آسان قطعات این خودرو علاوه بر هزینه نگهداری پایین و سهولت فروش آن است. قیمت خرید بنزین در قبرس شمالی بالا است. به همین دلیل است که خودروهای کم مصرف با حجم کمتر در این جزیره محبوبیت بیشتری دارند. عموما خودروهای تویوتا، نیسان، سوزوکی، هیوندای، کیا و .... آنها در این جزیره بسیار محبوب هستند. البته خودروهای لوکس اروپایی مانند مرسدس بنز، بی ام و و فولکس واگن نیز در این جزیره فروش خوبی دارند. اما محبوبیت آن به اندازه خودروهای ژاپنی و کره ای نیست.

نکات مهم برای خرید خودرو در قبرس شمالی

White Eagle Holdings در اینجا به مواردی اشاره کرده است که قبل از خرید خودرو در قبرس شمالی باید اطلاعات کافی در مورد آنها داشته باشید. با ما بمان:

هر ساله از خریداران خودرو در قبرس شمالی مبلغ مشخصی مالیات جاده دریافت می شود.

اندازه موتور برای پرداخت این هزینه تعیین کننده است. هرچه ظرفیت موتور بیشتر باشد، مالیات جاده نیز بیشتر می شود.

داشتن تست فنی برای خودروهای بالای 5 سال کارکرد پس از پذیرش با اعتبار 3 سال الزامی است.

گرفتن بیمه خودرو بسیار مهم و ضروری است. وقتی نوبت به بیمه خودرو می رسد، دو گزینه دارید: می توانید فردی را به عنوان راننده معرفی کنید که در صورت تصادف به شما کمک می کند رانندگی کنید.





:: بازدید از این مطلب : 491
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: